ابزار بررسی سایت

بررسی سایت
به کمک ابزار بررسی سایت می توانید گزارشی جامع از وضعیت وب سایت خود مشاهده نمایید و با بکارگیری راهکارهای ارائه شده، ‫عملکرد و جایگاه سایت خود را بهبود دهید.

اصلا ما چرا باید وبسایتمان را تحلیل کنیم؟

چه نیازی به تحلیل داریم؟

هردوی این سوالات یک جواب دارند و آن هم اینکه با تحلیل وبسایت میتوانیم بهره وری بسیار زیادی از وبسایتمان داشته باشیم و به هدف سایتمان خیلی نزدیک شویم.
ما با تحلیل میتوانیم بفهمیم که چقد به هدف وبسایتمان نزدیک شده ایم؟مثلا هدف سایت شما فروش محصولات دیجیتال هست باید بررسی شود که چقد فروش داشته اید،در ذهنتان از سایتتان چقد درآمد براورد کرده بودید و الآن چقد به آن نزدیک شدید؟
باید با استفاده از ابزارها ودیدگاه های مختلف سایتمان را بسنیجیم.
راه هایی که یک بازدید جهت بررسی و تحلیل سایتتان به شما پیشنهاد میکند بدین صورت است:

site_visitors
♦ بررسی بازدیدهای مخاطبین از سایت:

بررسی کنید چقد بازدید دارید و از این بازدید چه تعدادشان بازدید کننده همیشگی شما هستند؟
چقدر از بازدیدتان از طریق کلمات کلیدی که در مطالب بکار برده اید برای موتورهای جستجو هست؟
بررسی کنید از بازدید هایتان چه مقدارشان به مشتریان شما تبدیل شدند؟
چه مقدار از بازدیدتان از طریق خبرنامه های سایتتان است؟
چه مقدار از بازدیدتان از طریق بنرهای تبلیغاتی شماست؟
چه مقدار از بازدیدتان از طریق تبادل لینک هاست؟
چرا از فلان راه بازدید کننده بیشتری دریافت کردید؟
Content Blue Marker
♦ بررسی مطالب:

کدام مطلبی که در سایتتان قرار داده اید بیشتر مورد توجه قرار گرفته؟
آن مطلب از چه دسته از موضوعات بوده است که توجه بیشتری به آن شده؟
کدام مطلب نظرات بیشتری را دریافت کرده است؟
چرا آن مطلب اینقدر مورد توجه قرار گرفته؟
product-sourcing
♦ بررسی محصولات(در صورت داشتن وبسایت فروشگاهی):

کدام دسته از محصولاتتان فروش بیشتری داشته اند؟
از کدام محصولتان استقبال بیشتری شده است؟
چرا از آن محصول استقبال زیادی شده است؟
به طور خلاصه باید بگوییم باید بسنجید روش هایی که هم اکنون در پیشبرد سایتتان انتخاب کردید چقدر سایت شما را به آن چه میخواستید تبدیل کرده است؟
با تحلیل نکاتی که گفته شد میتوانید بفهمید مخاطبین شما چه میخواهند؟ به دنبال چه چیزی هستند؟ به چه چیزهایی فکر میکنند؟ چه چیزهایی را جستجو میکنند؟ از چه طریق با وبسایت شما آشنا شده اند؟
باید تحلیل کنید که با این روش هایی که پیش گرفتید مثلا چه مقدار محصول فروختید؟ اگر مقدارش کم هست روشتان را تغییر دهید و اگر زیاد هست آنرا بهبود بخشید.
در اخر باید بگوییم با روش ها و ایده هایی باید روز به روز روش های بدرد نخور را دور بریزید و اینقد روش ها رو تست کنید تا وبسایت شما جای خودش را در گستره ی وب پیدا کند.
تنها راه برای تبدیل شدن به یکی از خبره های بازاریابی اینترنتی تحلیل روش هاست به وطوری که روش های بی فایده را دور ریخته و ابداعات جدیدی را رائه دهید.