%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%87

اندازه گیری عملکرد محتوا ی تولید شده

ارزیابی عملکرد محتوا برای تعیین موفقیت شما در تلاشهای‬ سئو ضروری است و با آن‬ میتوانید استراتژی محتوا را هدایت کنید.‬ با بررسی چگونگی عملکرد محتوا شما‬ قادر به درک درخواست بازدیدها خواهید بود‬ و برای آینده چیز بیشتری از آن را خواهید داشت.‬ وقتی که عملکرد محتوا ی خود را‬ ارزیابی کردید، باید چنین سوالهایی را از خود بپرسید:‬ بازدید کنندگان ما به دنبال چه‬ ‫محتوایی هستند؟ محبوبترین محتوای ما چیست؟‬ بازدیدکنندگان ما محتوای ما را دنبال میکنند؟ بازدید کنندگان ما‬ محتوای ما را با دیگران به اشتراک میگذارند؟ و آیا محتوای ما نتایج کسب و کاری با کیفیتی را به همراه خواهد داشت؟ اگر اینطور نیست، شما میتوانید ابزار ‫رایگانی همچون‬ گوگل آنالیتیکز را نصب کنید‬ تا داده های مورد نیازتان را‬ جمع آوری کرده و به این پرسشها پاسخ دهید‬.
استفاده از گوگل آنالیتیکز در ارزیابی عملکرد محتوا

اگر شما با گوگل آنالیتیکز آشنا نیستید‬ می توانید مقاله آموزش گوگل آنالیتیکز را مطالعه کنید که در آن میتوانید تمامی گزارشها و‬ قابلیتهای مورد بحث را بیاموزید.‬ اول از همه مشتریهای مورد نظرتان‬ که میتوانند با بازدیدهای صفحه ‫اندازه گیری شود را پیدا کنید.‬ در گوگل آنالیتیکز شما میتوانید‬ به گزارشهای Content رفته و‬ لیستی از صفحات محبوب از وب‬ سایت برای بازه زمانی موردنظرتان را مشاهده نمایید.‬ اگر شما میخواهید بفهمید که کدام‫ صفحه، محبوبترین صفحه فرود یا‬ صفحه ی اولی که بازدید کننده میبنید‬ میباشد، میتوانید به گزارشهای Landing Pages بروید. اگر شما یک کاربر حرفه ای ‫هستید میتوانید از ‬ Custom Segments استفاده کنید‬ تا بازدیدهای جستجوی طبیعی یا موتورهای‬ جستجوی مشخص را بررسی نمایید‬ و با وجودی که شما باید‬ بدانید کدام بخش از محتوا بیشترین مشاهدات صفحه را دارد‬ ولی این چیزی در مورد کیفیت‬ و خوب بودن محتوا به شما نمیگوید‬. تولید محتوا آسان است ولی نوشتن‬ محتوایی که ارزشی برای شما تعبیه کند و‬ تاثیری بر بازدیدکنندگان بگذارید بسیار دشوار تر است و‬ در اینجا میتوانید در مورد طرفداری بازدیدکنندگان اطلاعاتی کسب نمایید‬. سه متریک وجود دارد که توسط آن میتوانید‬ میزان علاقه ی بازدیدکنندگان به محتوا‬ را بسنجید: صفحات هر بازدید، میانگین‫ زمان مصرفی در سایت و آهنگ جهش.‬ هر چه بازدیدکنندگان زمان بیشتری در‬ وب سایت صرف کنند یعنی که علاقه ی بیشتری به‬ وب سایت دارند و این میتواند‬ با مقدار زمان مصرفی در سایت و‬ تعداد صفحات مشاهده شده سنجیده شود.‬ آهنگ جهش اندازه گیری تعداد دفعات‬ فرود بازدید کننده بر وب سایت‬‬ و خروج او بدون دیدن دیگر صفحات سایت میباشد.‬ به طور کلی هر چه آهنگ‬ جهش کمتر باشد یعنی بازدید کنندگان بیشتری‬ مشتاقانه مطالب شما را دنبال میکنند‬. حال، میخواهیم ببینیم که آیا محتوای‬ ما به اشتراک کذاشته میشود یا خیر؟‬ شما میتوانید از ابزارهای شبکه اجتماعی‬ برای اندازه گیری توئیتها و پست ها‬ و به اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.‬ ابزارهایی همچون Google Analytics‬ میتواند تعاملاتی که در سایت‬ و خارج سایت اتفاق می افتد را پیگیری نماید‬. گوگل آنالیتیکز میتواند‬ تعداد افرادی که بر دکمه های به اشتراک گزاری شبکه اجتماعی‫ کلیک کرده اند‬ یا بر وبلاگ شما کامنت گذاشته اند‬ و سپس خارج شده اند را پیگیری کند و پستهای عمومی در شبکه های اجتماعی مختلف که‬ محتوای شما را به اشتراک گذاشته است را پیدا نماید‬ البته طرف دیگر این حالت زمانی‬ است که محتوا توسط شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود‬ و عاملان ان توئیتها و پستها‬ از وب سایت شما بازدید میکنند.‬ شما میتوانید با استفاده از گزارشهای‬ Google Analytics Traffic Sources ‬ تعداد بازدید ها از آن به‬ اشتراک گزاری ها را دریابید‬ و به مهمترین سوالتان یعنی اینکه آیا این تولید محتوا‬ اهداف کسب و کاری شما را‬ دنبال میکند یا نه را پاسخ دهید.‬ یک ابزار تحلیل وب تنظیم شده‬ تمرکزش را تنها بر شمارش صفحات نمی گزارد‬ بلکه تمامی نتایج کسب و کاری را بررسی میکند.‬ آیا بازدید کنندگانی که به خاطر محتوایی وارد سایت میشوند‬ در نهایت چیزی خریداری میکنند؟ با‫ ما تماس میگیرند؟ آیا فرمی را ثبت‬ نام میکنند ؟ یا دانلود میکنند ؟‬ آیا آنها برای توضیح محصول ثبت نام میکند؟‬ ما را در شبکه ی اجتماعی‫ دنبال می نمایند یا محتوا‬ را با دیگران به اشتراک میگذارند؟‬ آیا آنها برای خبرنامه ثبت نام‫ میکنند؟؟ هر کدام از اینها یک‬ ارزش کسب وکاری واقعی است‬ و با درک اینکه کدام محتوا اینها را برآورده میکند‬ میتوانیم به بزرگترین پرسش پاسخ دهیم‬: نتیجه ی سرمایه گزاری ما در سئو و بهینه سازی سایت ‫چه بوده است؟‬ چه شما از گوگل آنالیتیکز یا ابزار تحلیلی دیگری استفاده نمایید‬ آزمایش و اندازه گیری عملکرد محتوا‬، شما را در درک ارزشی که میسازید‬ یاری ساخته و میتوانید با برنامه محتوا را ارتقا بخشید‬ و بر محتوای بعدی خود تمرکز کنید‬‬.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *