11

بهره‌گیری از مزایای روانشناسی در بهینه‌سازی سایت‌ها

 بهره‌گیری از مزایای روانشناسی در بهینه‌سازی سایت‌ها

هنگامی‌که اغلب مردم در جامعه، بیشتر خدمات و محصولات موردنظر خود را در اینترنت جستجو می‌کنند بی‌شک پرمنفعت‌ترین سرمایه‌گذاری بهینه‌سازی وب‌سایت یا به قولی سئو کردن آن است. این مدل سرمایه‌گذاری درنهایت موجب زیادشدن مشتریان شما می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های بهینه‌سازی سایت که هم تأثیرات مثبت روانشناسی بر مشتری می‌گذرند هم باعث بالا رفتن اعتماد و اطمینان و آرامش فروشنده می‌شوند عبارت‌اند از: پیشی گرفتن از رقیبان، این روش سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای پیروزی بر رقبا است ازآنجایی‌که جست‌وجوگران اینترنتی معمولاً بسیار به‌ندرت صفحاتی غیر از اولین صفحه گوگل را بررسی می‌کنند بازاریابی دیجیتال همانند رقابتی هیجان‌انگیز برای جایگاه گرفتن در صفحه اول گوگل است تا مشتریان و خریداران احتمالی را به چنگ بیاورید. در این نبرد حساس می‌توان با سئو کردن وب‌سایت به‌راحتی پیروز میدان بود.

مورد بعدی فروش بیشتر است بدیهی است که با افزایش بازدید وب‌سایت و بالا رفتن تعداد مشتریان احتمالی یا بالقوه‌ای که وارد سایت شما می‌شوند فروش قطعاً بالا خواهد رفت. نکته بعدی توانایی برند سازی و برند شدن در سطوح بالاتر است با این روش راحت‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید علاوه بر تسلط روی بازار محلی برند خود را در سطوح کشوری و حتی جهانی بسیار بیش‌تر از حد تصور گسترش دهید.

با انجام بهینه‌سازی وب‌سایت منافع به‌دست‌آمده ماندگاری بالایی خواهد داشت. و در پی آن شما احساس آرامش توأم با رضایت‌مندی دارید که با چیرگی بر رقیبان به دست آورده‌اید و هرچه بهینه‌سازی یا سئو سایت شما درست‌تر صورت گرفته باشد ماندگاری‌اش هم بیشتر شده و روزانه حجم عظیمی از مشتریان را به سمت سایت شما سوق خواهد داد.

مورد مهم بعدی شبانه‌روزی بودن کسب‌وکار شماست به این معنی که زمانی که شما دست از کار کشیده‌اید و در حال استراحت هستید و یا خوابیده‌اید سایت بهینه‌شده شما دست از تلاش برنمی‌دارد و مشغول معرفی شما به مشتریان اطراف شماست.

صرفه‌جویی در هزینه از نکات بارز این روش است بهینه‌سازی سایت‌ها که یکی از مؤثرترین راه‌های توسعه کسب‌وکار است هزینه چندانی برای شما ندارد و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

بهترین راه برای عملی‌تر شدن این استراتژی استفاده درست و مفید از علم روان‌شناسی است. هنگامی‌که دو شخص مختلف توجهشان به کالایی جذب می‌شود قطعاً مشاهدات مختلف و احساسات متنوعی را درک می‌کنند که تجربه جدید و متفاوتی برای هر یک خواهد بود به طبع آن واکنش‌های مختلفی را در پی خواهد داشت. حتماً برای شما هم سؤال پیش‌آمده که چرا کاربران برای خرید اجناس رقیب من بیشتر ترغیب می‌شوند؟!

رفتارها و برخورد انسان‌ها از المان‌های متفاوتی تأثیر خواهند پذیرفت. مهم‌ترین فاکتوری که سبب بهینه شدن سایت شما می‌شود علم به این نکته است که چه چیزی موجب می‌شود شخص بر روی محصول شما کلیک کند، که این امر با مطالعات نظری و عملی تئوری‌هایی که سبب بهینه شدن سایت‌ها نسبت به سایت‌های معمولی می‌شوند به‌دست‌آمده که به‌عنوان‌مثال یکی از مهم‌ترین این فاکتورها «روانشناسی رنگ» است.

بر اساس آخرین مطالعات دانشمندان، تنها 90 ثانیه طول می‌کشد تا مشتری در مورد جنسی که قصد خرید آن را دارد تصمیم بگیرد. جالب است که بین 60 تا 90 درصد این تصمیم‌ها بر اساس رنگ آن محصول است. بر همین اساس طراحان وب‌سایت و سئو کاران ماهر و زبردست هم بر این باورند که ترکیب رنگ‌ها می‌تواند احساسات و عواطف مشتری را تحت تأثیر قرار دهد که در هر کسب‌وکاری به‌نوبه خود مهم و حیاتی است.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *