seo-vs-sem

تفاوت سئو سایت و SEM چیست؟

آیا تفاوتی میان سئو سایت و پروسه بازاریابی موتور جستجو وجود دارد؟ این دو واژه گاها به جای هم استفاده می شود. اما در حقیقت از هم متمایز می باشند.در اینجا به بررسی این تمایزات می پردازیم.

تعریف بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو یا همان SEM تبلیغاتی است که در سمت راست بالا از هر صفحه نتیجه موتور جستجو ظاهر می شود. این لینک های تبلیغاتی به طور عام از گوگل Adwords یا یاهو و غیره خریداری می شود. این تبلیغات در ازای هر کلیک (PPC) هزینه دریافت می نمایند بدین منظور که شما در مقابل هر بازدید کاربر از تبلیغات خود می بایست هزینه را پرداخت نماید. این فاکتور وجود دارد که هر چه کلیک بر روی وب سایت شما کمتر باشد شما متحمل هزینه بیشتری خواهید شد.زیرا گوگل این استراتژی را دارد که تبلیغات با رنکیگ بالا می بایست هزینه کمتری پرداخت نمایند.

تعریف بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو به معنای بهبود رنکینگ سایت در صفحه نتیجه موتورهای جستجو می باشد. بدست آوردن رنکینگ اغلب با صرف زمان خواهد بود. بدست آوردن رنکینگ بر دو اساس می باشد.
بهینه سازی On-page: کلمات کلیدی، عنوان تگ ها، کلمات کلیدی در محتوا، کلمات کلیدی در لینک ها، کلمات کلیدی در URL متاتگ، ساختار لینک ها
بهینه سازی Off-page: تعداد صفحاتی که به شما لینک می کنند و رنکینگ آن سایت ها.

SEO, SEM کدام روش برای انتخاب مناسب تر است!

SEM ترافیک لحظه ای خوبی را به سمت سایت شما هدایت می کند و ترافیک وب سایت متناسب با بودجه پرداختی شما خواهد بود. در حالی که SEO روشی پایدار و استاندارد می باشد و به تحولات و تغییرات در پروسه طراحی وب سایت منجر می شود و تضمین طولانی تری برای ثبات رنکینگ سایت شما خواهد بود.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *