link-building-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%a8%db%8c%d9%84%d8%af%db%8c%d9%86%da%af-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-768x490

ساختن یک پروسه خوب برای کسب لینک

ساختن یک پروسه خوب برای کسب لینک
به تفکر من این قسمت مهم ترین مورد در لینک بیلدینگ است به این خاطر که به شما کمک می کند به همان چرخه ای که در ابتدا بحث شد برسید . وقتی به کار لینک بیلدر های موفق نگاه می کنم ، همه پروسه ای نسبتا مشابه به شکل زیر دارند . همه اکثرا یک پروسه ای دارند که تقریبا شبیه به این چیزی است که میخواهم بگویم. دقیقا همین نیست اما در همین چارچوب است. ابزار مناسبی هست که در آن باره نیز صحبت خواهیم کرد . اولین قسمت کار کشف فرصت هاست ، که در طی آن بررسی می کنیم فرصت های لینک گذاری ما در کجاهای وب است.

قدم دوم ساختن یک جدول برای درخواست های لینک بیلدینگ است که در طی آن اولویت بندی مشخص می شود که کدام فرصت های لینک بیلدینگ باید بعدا تعقیب شوند و چه تاکتیک هایی باید مورد استفاده قرار گیرند .قدم سوم اجرا ، یادگیری و تکرار این پروسه است که در آن به یک flywheel یا تجربه عملی قابل تکرار می رسید .

لینک بیلدینگ
لینک بیلدینگ سئو سایت
توضیح این سه مرحله:

مرحله ی اول : رسیدن به جوامع و فرصت های مرتبط
این موضوعی ثابت شده است که بهترین راه برای گرفتن لینک ها ارتباط با جوامع مرتبط به شما هستند . این کار نیز از طریق شرکت در انجمن ها یا چت روم ها ( مانند Telegram) یا از طریق چت خصوصی و استفاده از IRC[۲] انجام پذیر است . موارد مختلف دیگری مانند کامنت گذاری در بلاگ ها نیز می توانند انجام گیرند .

مورد دیگر نگاه کردن به لینک های رقبای شما است تا بعضی از فرصت های لینک بیلدینگ را کشف کنید . با اطمینان می توان گفت که تقریبا برای هر کسی که در فضای رقابتی اینترنت قرار می گیرد حیاتی است که از وضعیت لینک بیلدینگ رقبایش آگاه شود . همیشه بعد از دیدن لینک های آنان از خود بپرسید : چه کسانی به رقیب من لینک می کنند ؟ چه کسانی به سایت هایی که برای کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط به آنان رنک گرفته اند ، لینک داده اند ؟ چگونه این لینک ها را می گیرند ؟ چگونه این کار را می کنند ؟ چه کسانی به خود آن ها لینک می کنند ؟ راجع به آنان چه می گویند ؟این لینک ها بیشتر از کجاها می آیند ؟

راه دیگر استفاده از شبکه های خبری و انتشاردهندگان است . انتشاردهندگانی هستند که موضوعات خاص، شروع یک کار ، اطلاعیه ها یا چیزی که شما دارید را به گوش مردم می رسانند . شاید این رسانه ها برای شما فرصتی به وجود بیاورند .
تهیه ی لیست مرجع ها و لینک سازها(سایتهای میهمان)
هزاران جا در محیط وب وجود دارند که مردم به آن ها لینک می کنند . در این استراتژی به دنبال رییس این سایت ها می گردیم و مطالبی مرتبط به آن ها می دهیم و از آن ها می خواهیم که مطالبمان را در سایتشان بگذارند . مثالی برای این کار این که ما مقاله ای با یک نقشه ی هواشناسی در ارتباط با ۵۰ زمستان اخیر در شمال شرقی ایالات متحده ی آمریکا نوشتیم و یک تصویر گرافیکی از ارتباط آن با گرمایش جهانی قرار دادیم و به این فکر افتادم که شاید بهتر است آن را در سایت هواشناسی سلطنتی انگلستان قرار دهم و مسئول آن را متقاعد کنم که مقاله ی ما را چاپ کند.

لینک بیلدینگ برای موفقیت – آموزش سئو

بلاگ ها و آدم های پرنفوذ در شبکه های اجتماعی
این آدم ها کسانی هستند که مشخصادارای بلاگ ها یا اکانت های محبوب شبکه های اجتماعی مانند Facebook یا Twitter یا Linkedin هستند یا Pinterest یا Instagram هستند . مطمئنا ارتباط با این افراد می تواند برای شما موفقیت زا باشد .

تلاقی ایده ها و مطالب

این مورد کمی پیچیده و سخت است . اما موضوع آن این است که چیزی در محتوای صفحه ی خود داشته باشید که احتمال داشته باشد به خاطر آن لینک بگیرید .

بنابراین در همان مثال هواشناسی ، ممکن است یک هواشناس با خود بگوید : خیلی از دانشگاه ها دوره های هواشناسی برگزار می کنند و ممکن است به انیمیشن هواشناسی من علاقه مند باشند . بهتر است به استادان دانشگاه اطلاع دهم . یا اینکه نمودار داده ی جالبی در محیط وب وجود دارد و ما از یکی از چارچوب های آنان استفاده کردیم . پس به سوی آنان می رویم و به پروژه ای که در GIthub گذاشته شده می رویم ، نویسنده را می بینیم و با فرد ارتباط برقرار می کنیم و می بینیم که آیا حاضر است آن را پوشش دهد یا به آن لینک کند یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد . در تمامی این موارد ما به دنبال جاهایی هستیم که در آن ایده ها نقطه ی مشترکی دارند.

و آخرین مورد گسترش بیزینس و ایجاد شرکا .
این لیست مطمئنا یک لیست جامع و کامل نیست . ممکن است هزاران راه دیگر نیز وجود داشته باشد تا شما مکانیزم های لینک بیلدینگ را در آن ها پیدا کنید . این لیست بسیاری از آن ها را پوشش می دهد و راه هایی را بیان می کند که برای لینک بیلدینگ کارها به خوبی کار می کنند . اما بهتر است به عنوان یک سئو کار به راه های دیگر هم فکر کنید و از آن ها برای کار خود بهره بگیرید .

قدم دوم : ساختن فهرست برای گرفتن لینک ها

ساختن فهرست بیش تر اوقات کارشبیه این است : در فهرست ها ما موارد را بر اساس این سوال ها اولویت بندی می کنیم.

گرفتن این لینک چقدر مهم است و من چقدر احتمال می دهم بتوانم آن را بگیرم ؟ آیا پروسه ای برای رسیدن به آن دارم ؟ آیا کسی را دارم تا اون به این سایت ارتباط برقرار کند و این لینک را دریافت کند ؟

حالا چیزی که می خواهید URL یا آدرس سایتی است که می خواهید از آن لینک بگیرید . قدم بعدی راهی است که می خواهید انتخاب کنید که می تواند یک از موارد بالا مانند عضو شدن ، استفاده از مرجع ها یا خبرگذاری ها باشد . اطلاعات مهمی که نیاز دارید چون می خواهید با او مذاکره کنید را جمع آوری کنید . اگر هنوز آن را ندارید به سرعت آن را تهیه کنید زیرا روی روند لینک گرفتن شما تاثیر زیادی خواهد داشت . ابزاری به اسم buzzstream[۳] نیز به شما کمک خواهد کرد . بعضی از حرفه ای ها هم از ابزارهایی چون Open Site Explorer[۴] ، Followerwonk ، Ahrefs ، Majestic استفاده می کنند و برای شما نیز ممکن است کار ساز باشند .
قدم سوم : اجرا ، یادگیری و تکرار
زمانی که فهرستتان آماده شد ، به سراغ پروسه ی دنبال کردن فرصت های لینک گرفتن براساس مشخصات مخاطبینتان بروید . و لینک ها را از آن ها دریافت کنید . پس ازاتمام این مراحل ما به دنبال یادگیری و تکرار هستیم . در مرحله ی یادگیری به دنبال این هستیم که چرا وقتی به بعضی از مخاطبین پیام می دهیم به ما پاسخ نمی دهند و بعضی از این راه ها برای ما کار نمی کنند .

یا اگر تبلیغاتی پولی مانند PPC[۵] دارید که تعداد زیادی از سرچ کنندگان آن ها را مشاهده می کنند ممکن است کسی روی آن کلیک نکند و هیچ نتیجه ای نگیرید . در این هنگام باید از خود بپرسید : چرا مردم روی این وبسایت کلیک نمی کنند ؟

چرا کسانی که روی آن کلیک می کنند به سرعت از آن بیرون می روند ؟ چرا تبلیغات پولی باعث تقویت سایتمان نشد ؟

از این ایده ها و نظریات در جهت بهبود پروسه ی لینک بیلدینگتان استفاده کنید. باید یاد بگیرید از شکست هایتان درس بگیرید . اما برای این کار مانند هر سرمایه گذاری ای در محتوا و شبکه های اجتماعی و به طور کلی سئو ، باید به خود زمان بدهید . باید با رییسان ، مدیران ، تیم ها و کارمندان خود صحبت کنید وبگویید : این یک پروسه ی یادگیری است . ما باید کشف کنیم که چه نوع لینک بیلدینگی به درد ما می خورد . و بعد از آن قادر خواهیم بود در رنکینگ بالا برویم . اما اگر به خاطر این که در تلاش اولمان موفق نبودیم تسلیم شدیم هیچ وقت به نتیجه ای نمی رسیم .

[۱]میزان پرش از سایت به سایتی دیگرکه هرچه کمتر باشد سایت شما ارزشمند تر است ودر الکسا رنک بهتری میگیرد

[۲] به نوعی از چت روم ها گفته می شود که دارای سرورهایی برای گروه هایی مشخص است . مانند یاهو مسنجر

[۳] افزونه لای برای مرورگر شما است که روند لینک بیلدینگ و گرفتن ایمیل شما را دنبال می کند .

[۴] تمامی این ابزارها ساخته شده و انتشار یافته توسط سایت moz.com هستند .

[۵] Pay Per Click نوعی از تبلیغات پولی است که در آن تبلیغ کننده به ازای هر کلیک مشتریان به گوگل پول پرداخت می کند .




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *