گوگل-در-تلاش-برای-آپدیت-مداوم-الگوریتم-پنگوئن

معرفی پنگوئن

پنگوئن نام الگوریتم رسمی است که گوگل در ۲۲ آوریل ۲۰۱۲ معرفی کرد. گوگل با کمک این الگوریتم سایتهایی را که با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه سعی در افزایش بک لینک های خود میکنند را شناسایی میکند. هدف اصلی این الگوریتم مبارزه با خرید و فروش لینک و لینک سازی غیرعادی است و تاحدودی در این راه موفق بوده است. برای افزایش کاربرایی این الگوریتم گوگل آپدیت های متعددی را روی آن اعمال کرد. اولین نشانه های پنگوئن در سایت های فروشنده بک لینک مشاهده شد. بعضی از این سایت ها در گوگل وبمستر اخطارهایی را مبنی بر حذف لینک های غیرطبیعی دریافت کردند و ناچار تجارت پرسود بک لینک را کنار گذاشتند. بعد از آن به مرور برخی از سایتهای خریدار بک لینک رتبه های خود را از دست دادند و به اصطلاح پنالتی شدند.
الگوریتم پنگوئن به این دو دسته سایت اکتفا نکرد و سراغ انواع دیگر سئو کلاه سیاه رفت. سایت هایی که با تکنیک های نظیر ارسال کامنت های اسپم ، ارسال اسپم در انجمن ها ، اسپم در پروفایل رتبه ای کسب کرده بودند به مرور زمان رتبه خود را از دست دادند. البته این الگوریتم تا به امروز بر روی وب فارسی تاثیر چندانی نداشته و به همین دلیل شاهد حضور بزرگترین خریداران لینک در رتبه های برتر هستیم!

فرار از پنالتی

برای جلوگیری از جریمه شدن توسط پنگوئن ، ابتدا بک لینک های خود را بررسی کنید و سپس این سوالات را در رابطه با هر سایت لینک دهنده از خود بپرسید.
سایتی که از آن لینک دریافت کرده ام با کیفیت است؟
بک لینک مرتبط است؟
سایت مورد نظر از روش های سئو کلاه سیاه استفاده کرده؟
از چه آنکر تکستی برای لینک دهی به من استفاده شده؟ استفاده بیش از حد از یک عنوان خطرناک است




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *