سئوسازی کلمات کلیدی در یک سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با سئو کردن کلمات در سایت می توان کلمه های کلیدی سایت را به هدف جستجو نزدیک تر کرد. در استراتژی سئو و تحقیق کامه کلیدی، هدف جستجو بسیار با اهمیت تر از حجم جستجو است. در واقع می توان گفت این روزها بیشتر از هر چیز در کار سئو و تولید محتوا، توجه به هدف جستجو، مهم تر از توجه به کمیت و حجم کلمات کلیدی است. توجه به هدف جستجو، دقیقا مطابق با الگوریتم های گوگل است.
گاهی می توان با چند کلمه کلیدی و کیورد ریسرچ درست اما با تعداد کم، رتبه های بسیار بیشتر و بهتری در گوگل بدست آورد. این کار می تواند بازاریابی دیجیتال و کانتنت مارکتینگ را هم بهتر انجام دهد. در مقابل برخی از محققان کلمات کلیدی که هنوز تبحر و تخصص لازم را بدست نیاورده اند، احساس می کنند هر چقدر کلمات کلیدی بیشتری به کار ببرند، موفقیت بیشتری بدست می آورند. در صورتی که این طور نبوده و این افراد، هدف جستجو را فراموش کرده اند.
وقتی محقق کلمات کلیدی به هدف جستجو توجه کرده و روی آن متمرکز شود، می تواند نرخ بازدید از سایت را بالا برده و در نهایت نرخ تبدیل را افزایش دهد. با افزایش نرخ بازدید و تبدیل، سایت مورد نظر با تعداد زیادی مشتری و مخاطب مواجه می شود که می تواند آن ها را به مشتریان دائم خود تبدیل کند.
با این کار رتبه گوگل بالاتر رفته و سایت در صفحات اول نمایش داده می شود. به دنبال این اتفاق رتبه الکسا هم بالا خواهد رفت. در واقع سایت مورد نظر در کلمات کلیدی هدف، رتبه گرفته است و دائما به مخاطبان نشان داده می شود. این چرخه همیشه تکرار شده و سایت به رتبه بالاتری دست پیدا می کند.
انواع اهداف جستجو مخاطبان در گوگل
انواع مختلف هدف جستجو
کلمات کلیدی که در مقالات یک سایت به کار گرفته می شوند، هر کدام هدف جستجوی خاصی دارند. اهداف جستجو شامل موارد زیر هستند:
هدف اطلاعاتی information intent
مخاطب در گوگل به منظور یافتن اطلاعات، جستجو می کند و این جستجو از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت است. در واقع گوگل متوجه می شود که دقیقا خواسته و هدف مخاطب از جستجوی فلان کلمه یا عبارت، چه می باشد.
هدف هدایتی navigational intent
این هدف یعنی مخاطب به دنبال جستجوی سایت خاصی در اینترنت است. باید در نظر داشت که زمانی باید این هدف مورد توجه قرار گیرد و مقالات مطابق با آن تولید شود که مخاطب واقعا به دنبال سایت مد نظر باشد. یعنی برند و نام سایت آشنا و شناخته شده باشد. در غیر این صورت تمرکز بر این هدف، زیاد کارساز نیست.