8

ویژگی بک لینک های خوب :

بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟Reviewed by Admin on Feb 18Rating: 5.0

اگر شما عزیزان از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یادگیری سئو و بهینه سازی سایت هستید باید بهتون بگم قبل از شروع هر کاری باید پایه اون رو بصورت کامل یاد گرفت. بک لینک و بحث لینک بیلدینگ یکی از مهمترین متد ها برای افزایش سئو سایت و بهینه سازی سایت هست. این مطلب که براتون تهیه کردم با توجه به آخرین تغییرات گوگل در سال 2017 نوشته شده و دقیقآ آپدیت هست و هرگونه تغییرات کلی در روند لینک بیلدینگ تو همین پست بروز رسانی میشه.

بصورت سر بسته میتونیم بک لینک رو اینطور تعریف کنیم : اگر لینکی از سایت شما خارج بشه و به یک سایت دیگه اشاره داشته باشه چه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم ( follow یا nofollow که بعدآ بصورت گسترده به آن اشاره خواهیم کرد ) و یا بالعکس یعنی از سایتی به سایت شما لینک داده شود, بک لینک میگویند.

خوب حالا که فهمیدیم بک لینک چیه, اینها سوالاتی هستن که پیش میان : بک لینک به چه دردی میخوره؟ چطور بک لینک بگیریم ؟ ویژگی های بک لینک خوب چیه ؟ و … حالا همشون رو بررسی میکنیم.

ویژگی بک لینک های خوب :

قبل از توضیح این مورد باز هم خدمت شما عزیزان میگم که این پست با توجه به آخرین متد های الگوریتم گوگل آپدیت میشه پس نگران اینکه این مطلب قدیمی باشه یا … نباشید

بک لینک خوب با توجه وضعیت الان اینه که در یک متن بکار رفته باشه ( بصورت رپورتاژ ) اگر بخواید که بک لینک گرفتن شما بدون ریسک اسپم یا پنالتی باشه لینک سایت خودتون رو همراه با کلمات کلیدی ) anchor text ) در متنی که بصورت اختصاصی تهیه کردید که دقیقآ باید موضوع سایت شما و اون کلمه کلیدی رو داشته باشه , بکار ببرید. توجه داشته باشید که سایت مورد نظر باید domain authority و page authority بالایی هم داشته باشه که در پست های مختلف بهشون اشاره داشتیم.

ویژگی های بک لینک بد :

بک لینک هایی که بصورت گسترده و یکجا گرفته شوند در سال 2017 بسیار میتونه برای سایت شما خطرناک باشه و ریسک اسپم سایت شما رو بالا ببره . به هیچ وجه از سایت های زیادی در یک زمان خاص بک لینک نگیرید . بصورت کلی از لینک گرفتن از سایت های کم ارزش خود داری کنید ! از سایت هایی که لینک در قسمت فوتر ( پایینی ) یا قسمت ساید بار ( کناری ) قرار میدن , لینک نگیرید چون با آپدیت الگوریتم پنگوئن 4 این لینک ها امکان داره بصورت اسپم شناسایی بشن و امتیاز منفی به سایت شما تعلق بگیره.

درسته که بصورت کامل در پست های گوناگون به ویژگی های بک لینک و سایت ها اشاره کردیم ولی میخوام بصورت جزئی این موارد رو با هم در این پست هم بررسی کنیم !
Page Authority :

بعد از اینکه پیج رنک بصورت کامل از بین رفت و دیگر آپدیت نشد شرکت moz.com یک ویژگی دیگر برای تشخیص سایت ها و قدرت آنها از یکدیگر رونمایی کرد که به آن پیج آتوریتی میگویند , در واقع امتیاز آن صفحه به حساب می آید که در مورد لینک های ورودی و کیفیت آنها بررسی میشود.
Domain Authority :

این مورد هم توسط شرکت moz طراحی و آپدیت میشود که علاوه بر بررسی لینک های ورودی و کیفیت صفحه اصلی به مواردی همچون سن دامنه
Anchor text :

در واقع انکر تکست همون عبارت یا متنی هست که شما در متن یا بصورت جداگانه همراه با لینک استفاده میشه , این مورد مهم ترین موضوع برای سیگنال دهی موضوعی هست . در واقع اگر میخواید با یک کلمه کلیدی بالا بیاید باید بک لینک هایی که میگیرید با انکر تکست های متفاوت باشه, اگر دقیقآ روی یک مورد تمرکز کنید احتمال داره که جریمه بشید. پس باز هم خدمتتون میگم که با کلمات متفاوت برای صفحات مختلف لینک بیلدینگ انجام بدین

بک لینک از سایت های هم زبان : اگر میخواهید افزایش رنکینگ داشته باشید قطعآ باید بیشتر از سایت هایی با زبان فارسی یا هر زبانی که سایت شما راه اندازی شده و محتوای اون رو داره بک لینک گرفته بشه.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *