زمانی که سایت شما بهینه سازی می شود نرخ بازدید از آن افزایش پیدا می کند و می توانید فروش چند برابری را تجربه کنید. در حقیقت افزایش فروش و درآمدزایی قدرت اصلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در این مطلب با رایا مارکتینگ همراه شوید تا در مورد راهکارهای سئو سایت، مزایای آن و جدیدترین الگوریتم های گوگل صحبت کنیم.
بهینه سازی سایت چیست؟
بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization)، مجموعه از تکنیک ها و استراتژی ها را شامل می شود که همگی نقش حلقه های متصل به هم در یک زنجیر را ایفا می کنند. جای خالی یک حلقه می تواند مسیر بهینه شدن سایت را دچار چالش کند.
بهینه سازی سایت.
در نتیجه اجرای درست و اصولی این راهکارها و استراتژی ها ضروری است. بهینه سازی محتوا، بهبود ساختار سایت، افزایش سرعت بارگذاری و لینک سازی داخلی و خارجی جزو مهمترین اقدامات در سئو سایت هستند. این اقدامات باعث جذب مخاطب هدف و افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری خواهند شد. در ادامه قصد داریم مهمترین راهکارهای بهینه سازی وب سایت را بررسی کنیم.
جدیدترین و بهترین راهکارها برای بهینه سازی سایت چیست؟
در این بخش بهینه سازی سایت را به طور تفکیک شده در بخش های مختلفی مانند بهینه سازی محتوایی، بهینه سازی فنی، بهینه سازی تجربه کاربری و لینک سازی و اعتبار سایت مورد بررسی قرار می دهیم:
بهینه سازی محتوایی (Content SEO)
بهینه سازی محتوایی به معنای تولید محتوا برای سایت است اما نه هر محتوایی. این محتوا باید یونیک، ارزشمند و مفید باشد. پاسخ دهی صریح و شفاف محتوا به سوالات کاربران جزو مهمترین مواردی است که زیر ذره بین الگوریتم های گوگل قرار می گیرد و باعث امتیازدهی به محتوای شما خواهد شد. استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا همان Long-tail keywords به دلیل کم رقابت بودن می تواند محتوای شما را بهینه سازی کند. شما همچنین باید به بهینه سازی محتواهای تصویری بپردازید تا از لحاظ محتوایی رتبه خوبی کسب کنید.
بهینه سازی فنی (Technical SEO)
یکی از مهمترین دسته بندی ها در بهینه سازی سایت، بهینه سازی فنی است که به آن سئو تکنیکال گفته می شود. سئو تکنیکال شامل اقداماتی مانند بهبود سرعت سایت با استفاده از CDN و فشرده سازی تصاویر، ریسپانسیو کردن سایت و بهینه سازی Sitemap می شود که مورد آخر باعث ایندکس شدن بهتر سایت در گوگل خواهد شد.
بهینه سازی تجربه کاربری (UX SEO)
بهینه سازی تجربه کاربری اهمیت زیادی در بهینه سازی سایت دارد. از جمله مهمترین اقدامات برای بهینه سازی تجربه کاربری شامل بهبود طراحی رابط کاربری (UI)، کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و افزایش تعامل با کاربران می شود. بدین منظور لازم است که طراحی رابط کاربری سایت روان و ساده باشد، محتوای ارزشمندی برای مخاطب تولید شود، لینک دهی های داخلی به درستی انجام شود و بخش هایی مانند چت آنلاین و نظرسنجی به سایت اضافه گردد.
لینک سازی و اعتبار سایت (Off-Page SEO)
لینک سازی خارجی یا گرفتن بک لینک از سایت های معتبر یکی از راه های بهینه سازی سایت است که باعث افزایش اعتبار دامنه می شود. با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید و ترافیک ارگانیک جذب کنید. همچنین می توانید اقداماتی مانند انتشار رپورتاژ آگهی را انجام دهید که باعث معرفی برند از طریق تریبون های معتبر و قابل اعتماد می شود.
تمامی این موارد در کنار هم باعث بهینه سازی سایت می شود. از آنجایی که خدمات سئو جزو خدمات تخصصی به شمار می رود، لازم است که این خدمات را از مجموعه های معتبر دریافت کنید تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید و در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنید. رایا مارکتینگ با تیمی مجرب از متخصصان حرفه ای شما را در این مسیر چالشی همراهی خواهد کرد.