رقراری ارتباط با مشتریان یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که برای موفقیت در کسب و کار باید به آن اهمیت دهید. کانال های ارتباط با مشتری متفاوت هستند که هر یک از آنها دارای ویژگی خاصی می ‌باشند. با استفاده از کانال‌ های متفاوت ارتباط با مشتری، شما می ‌توانید در بازار کسب و کار خود فروش بیشتری را به دست آورید. هر یک از انواع کانال ‌هایی که مربوط به ارتباط با مشتری هستند را باید از نظر کاربرد و مشخصات ارزیابی کنید. این مسئله که بدانید کدام یک از کانال ‌ها برای کسب و کار شما گزینه مناسب ‌تری هستند بسیار مهم است.
امروزه بیشتر افرادی که اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا می ‌نمایند یکی از انواع کانال‌ های ارتباطی را انتخاب می‌ کنند .در حوزه دیجیتال مارکتینگ کانال‌ های زیادی برای ارتباط پیدا کردن با مشتری طراحی شده‌ اند که هر یک از آنها برای کسب و کارهای گوناگون قابل استفاده می ‌باشند. بیشتر کارشناسان سئو که می‌ دانند سئو چیست برای تولید محتوا از کانال‌ های مخصوص استفاده خواهند کرد. برای استفاده از کانال ‌های ارتباطی نیاز است که هر یک از آنها را از نظر سود رسانی و ضرر بشناسیم.

آشنایی با انواع کانال های ارتباط با مشتری
برخی از مهمترین کانال های ارتباط با مشتری که شما برای موفقیت در کسب و کارتان باید آنها را بشناسید عبارت هستند از :

1. ارتباط تلفنی
یکی از بهترین کانال ‌های برقراری ارتباط با مشتری، ارتباط تلفنی می ‌باشد. تلفن به عنوان قدیمی ‌ترین کانال به شمار می رود که افراد زیادی از آن استفاده می‌ کنند. تمایل بسیاری از افراد به برقراری تماس تلفنی موجب شده که این کانال را به عنوان کاربردی ‌ترین کانال بشناسند. از طریق تماس‌ های تلفنی می‌ توانیم با بسیاری از مجموعه‌ های تجاری در ارتباط باشیم. طبق آمارهایی که ارائه شده است حدود ۹۰ درصد از مشتریان که بالای سن ۴۰ الی ۵۵ سال هستند، از این کانال استفاده می‌ کنند. در واقع کانال تلفنی برای مشتریانی که نمی ‌توانند کانال ‌های اینترنتی را مورد استفاده قرار دهند گزینه بی ‌نظیری به شمار می ‌رود.

2. تماس ایمیلی