کیورد ریسرچ را می توان یک فرآیند معرفی کرد. در واقع تمامی اعمالی که انجام می شود تا یک محقق کلمات کلیدی به کلمات و کلیدواژه های مختلف اصلی، فرعی و پر سرچ و کانونی و . . . دست پیدا کند، keyword research است. این پروسه ممکن است طولانی باشد و یا در ظرف چند روز به طور کامل به اتمام برسد.
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، احتمالا می دانید که مخاطبان شما در گوگل چه چیزی را سرچ می کنند تا به سایت شما برسند. این عبارات و کلمات، همان کیورد ریسرچ ها هستند. افرادی که در حوزه سئو و تحقیق کلمات کلیدی کار می کنند، با کیورد ریسرچ آشنایی کامل دارند. این کلمات سهم عمده ای در کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی دارند.
بسیاری از صاحبان کسب و کار هنوز نمی دانند که کیورد ریسرچ چیست و به چه دردی می خورد. اگر از این کلمات و نحوه استفاده از آن ها با خبر باشند، مطمئنا می توانند تعامل بالاتری با مخاطبان خود ایجاد کنند. حتی می توانند با استفاده از استراتژی کلاستر کانتنت و دسته بندی کردن محتوا به شکل خوشه ای، نوعی نیچ مارکت انجام دهند.
در واقع می توانند موضوعات تخصصی و یا محصولات خاص خود را از طریق بازاریابی محتوایی، عرضه کنند. کیورد ریسرچ را نباید یک جستجوی ساده در نظر گرفت. این کار برای محققان کلمات کلیدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
افرادی که کار سئو سازی انجام می دهند، همیشه دوست دارند بدانند مخاطبان چه چیزهایی را سرچ می کنند. به همین دلیل با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی خوبی دارند. با شناخت این ابزارها می توان به موقع از آن ها استفاده کرد و کیورد ریسرچ را به درستی انجام داد